Happy Holidays…



Assalamualaikum wbt..tahun ni boleh dikatekan ramai jugak members opis kiter menimang baby, ade yg 1st time, ade yang dh byk kali..pelbagai pengalaman yang dapat kiter dengar dari cerita-ceritet dorang tapi at the end ofkos la betapa bernilainya pengalaman tersebut. Alangkah bahagianya menimang anak yang 9 bulan dikandung, dibawa ke hulu hilir..anak itu jugalah yang berkongsi segalanya dengan kite, sedih, gembira, sakit hati, penat, marah dan sebagainya. Alangkah besarnya kuasa Tuhan. 

Bila dah ade anak, otomatik jadual berubah..no more good sleep, no more long sleep (eheks…speakin’ London plak), pendek kater sumenyer berubah. Akan datang ketika diorng nih masuk opis maka akan nampaklah dengan ketaranya lingkaran gelap bawah mata, penat tak cukup tido tapi seronok! Sebab tak terkata nikmatnya menjadi ibu. Kite pun takkan tau perasaan ibu tuh kalo tak jadi ibu. Otomatik berubah bila dah ade anak. Ya Allah, aku sayangkan maktok dan mama, ampunkan lah dosa-dosa mereka Ya Allah, panjangkan la umur mereka Ya Allah. Betapa besar dan banyak pengorbanan yang dilakukan sikit pun mereka tak pernah minta balas. Aku gembira menjadi anak dan cucu mereka.


Jadi ape kaitannyer ngan tajuk di atas ngan entri yang emosi nih (well tadik nak tulis entri lain sebenarnya tapi ntah kenapa jari jemari nih taip entri nih plak…).

 
Prasan tak kiter-kiter nih (geng wanita) sangatla multitasking kan…hebatkan kite. Kiter leh wat macam-macam tugas dalam satu masa. Wahh….kiter memang hebat! Haa…lagi satu kiter nak kongsikan kat sini selalu cakap pada diri sendiri “Aku sayang diri aku, muka aku cantik, tubuh aku seksi, aku sangat anggun, fuyo0oo hebatlah aku”. Kalau kiter cakap camnih selalu kat diri kiter insyaAllah kiter akan menjadi seperti yang kiter ucapkan. By the way, happy wesak day, happy holidays, sayangi diri kiter selalu, sayangi suami kiter, sayangi anak-anak..Selamat Hari Berkasih Sayang (tetibe budak tecik nih datang, “tinok nih…ape tuh?”..hehehe layankan aje).




Share:

0 comments