Obsesi @ shopaholics @ Cane Nak Benti nihh??

Adoii...sebenarnyer kan kiter dah selalu sangat bahkan seringkali berjanji malah memungkiri janji itu untuk tidak bershopping dengan sakannya untuk bulan-bulan berikutnya. Tiap-tiap bulan tanam azam (hebatkan..berazam tiap bulan, orang lain setaun sekali azam..kemahennn ngko kann :P) tak nak lagi shopping online dan jugek offline. 

Tolong...cane nak buat nih?? Selalu berazam untuk next month nak beli baju kemeja untuk asben (well, my asben nih selagi buleh pakai baju kemeja tu, selagi tu la dok gasaknye..) g keje. Abes takkan bini aje bertuko asben baju tuh aje. Seriously memang dan rasenyer sebelum abes pantang arituh lagi dok cakap kat diri sendirik..ok, pasnih benti sekejap (bukan selamanyer okay) beli untuk aku, kene beli untuk incik Is plak yer.. Udah-udah ler tuh Ana oii, baju ngko tu dah banyak. 

Kemaruk kiter makin bertambah dan menggila hatta sampai tak leh tido malam kalo nampak baju kanak-kanak atau baby yang super duper cute dan meletop harge nyer dek sale yang mengganas. Haaa... sakan kan, Bila dah berstatus 'mama' nih, memang ke situ aje la ngko pikir, tak baju ngko laki bini, baju anak-anak. Same jer sume orang (kiter rase la..). Dalam dok-dok berazam tu, jari-jemari yang mungil ini (ahaks..iye ker?) tanpa segan silu telah menaip 'pm' di fb, website yang menjual beraneka baju. Hati ini meronta-ronta memujuk jari-jemari supaya bersetuju dengan pilihan baju itu dan membank in kan pada seller. Saat butang 'done' dan parcel sampai..oohh alangkah indahnye dunia ini kurasakan. 

Parcel dibuka lembut, lemah-gemalai bimbang takut-takut terkena barang di dalamnya. Waahhh..cantiknya kain ni, lembut, wangi..bestnya, tak sabar nak menempah untuk dibuat persalinan seterusnya...Uwaaa..tapi ...tapi.. diriku telah berazam untuk tidak membeli lagi...dan lagi..serta lagi..

Adakah janji tinggal janji?? 

ps: Diharapkan encik asben tidak membaca entri ini, karang duit saku bulanan dikurangkan plak... harap-harapla.. meh kiter sume berdoa yer. :) Ngeh..ngeh..ngeh.




Share:

0 comments