Makan Sup Di Chowkit

Assalamualaikum...

Masa pkp fasa 1 aritu aku sempat la work from home lebih kurang 3 bulan. Berat berjaya naik dengan cemerlang. Laki aku pun sama. Diet yang kiteorang buat tu kecundang macam tu je. Nak buat macam mana duk rumah asyik makan minum aje lah. Nak keluar tak boleh kecuali encik Is la. Dia la pegi beli barang-barang keperluan. 

Okay, entri kali nih macam biasa jugak dimulakan dengan entri pasal makan. Nak buat camna kan mood diet tuh tak kunjung tiba lagi.  Sabtu lepas kiteorang sarapan dekat kedai mamak area rumah aku nih. Aku suka roti canai dia sebab lembut, ada efek fluffy, tak kering, memang sedap. Anak-anak aku pun suka. 


Lepas brekpes tu plannye nak ke Kajang tapi kensel. Jadi balik rumah dulu siapkan apa yang patut. Petang tu lepas settle urusan kat Kajang, encik Is ajak pekena sup kat Chowkit. Tempat peberet kami. Sup dia memang sedap, pekat, likat. Memang sedaaaaap. 



Budak kecik ni memang gemar makan pedas. Tak macam puteri langsung tak boleh makan pedas walaupun makanan tu sebenarnya tersangatlah kurang pedas tapi pada dia pedas berapi. Sarah pulak sejak kebelakangan nih suka sangat meratah sos cili. Hahahaa... pelik-pelik aje anak nombor dua nih.



Syukur alhamdulillah tahun nih Afeef kurang sakit. Bukannya apa, masa dia kecik-kecik dulu memang selalu sakit sebab pneumonia. Afeef nih sensitif, kalau kita batuk sket kat rumah tu, esok tu mesti berjangkit dengan dia. Bila dia batuk, pakej dengan selsema. Silap-silap demam sekali. Masa ni nafas pun laju. Jadi kiteorang mama ayahnya selalu monitor kalau dia kena macam ni. Bawak pergi hospital memang dah tau dah kena warded. Itu yang kadang kalau orang bercerita anak dia sakit itu sakit ini, air mata aku mudah nau mengalir. Sebab aku paham sangat perasaaan parent macam ni. 




Sarah nih lain macam sket peelnya. Manja, cakap pun sopan, lembut, mendayu-dayu. Nak habiskan satu perenggan ayat pun kadang setengah jam. Kegemaran meratah sos cili dan kuah kacang.  Aku ni beli macam-macam aksesori rambut kat dia. Almaklum anak perempuan. Kalau dulu Puteri ok je aku pakaikan riben pink, ikat tocang, macam-macamlah tapi Sarah nih tak suka ikat rambut. Dia rimas. Tapi kalau cikgu kat tadika ikatkan ok pulak. 



Sarah ni independent orangnya. Berat mulut sket kalau berjumpa dengan orang yang dia tak kenal. Kalau orang tanya memang dia takkan bercakap. Ada emas dalam mulut. Kami peratikan Sarah nih penyayang orangnya. Apa-apa barang yang dia dapat mesti dia akan ingat kakak dan adik dia. Kalau orang kacau adik dia, memang dia akan protect. Kat tadika Sarah ni dikenali sebagai kakak kawasan. Hahaha...garang ok!



Datang sini mesti order sup daging / ayam (aku la), kalau encik Is mesti sup antarabangsa. Boleh makan dengan nasi putih, nasi lemak atau roti. Memang tempat nih tempat feberet. Sup dia likat, pekat. Memang sedap. Kiranya memang akan datang 2-3 bulan sekali atau lebih. 


Nama kedai ni aku tak ingat tapi memang dari dulu masa zaman bercinta sampai anak tiga kalau nak makan sup memang sinilah kami datang. Silih berganti pekerja dia tapi rasa tetap sama. 



Share:

0 comments