La Tahzan : Ya Allah


Sumber : Google

Ya Allah
Kembalilah kepada Allah, serulah Namanya


"Semua yang ada di langit dan bumi selalu meminta kepadaNya. setiap waktu Dia dalam kesibukan; - surah ar-Rahman ayat 29


Apabila kita ditimpa musibah, masalah, persengketaan, caci makian, hasad dengki maka berkumat-kamitlah bibir menyeru nama Allah. Itulah suara hati, fitrah, naluri keimanan. Maka jika kita sendiri yang mengalami tragedi yang dasyat, buntu mencari jalan penyelesaian, sesak nafas dihimpit dengan stress, tekanan... maka sebutlah Ya Allah, memohon kepadaNya dengan bersungguh-sungguh. Tatkala itu, terhapuslah kesedihan dan mengalirlah ketenangan dan kedamaian.


sumber : petikan motivasi harian La Tahzan




:: Hari ini nekad nak mintak doa sungguh2 dengan Allah. Ya Allah, aku mohon sangat berilah aku taufik dan hidayah. Bantulah aku..aku nih insan yang lemah, insan yang selalu leka dan lalai. Janganlah Kau bolak-balikkan hati aku setelah Kau berikan aku dan keluargaku hidayah dan kekuatan. Ya Allah bantulah kami untuk sentiasa mengingatiMu.. 

Aamiin..aamiin yarabbal a'lamin.

Smile :)

Share:

0 comments