Berapa Jam Seminggu Korang Tengok TV?

Pada aku budaya tengok tv (menonton laaa) nih dah berlalu sikit demi sikit. Sebabnyer aku takde mase. Setelah seharian asyik dok belek computer je kat umah so bile balik umah kene la plak belek anak, suami, uruskan rumah dan lelain.
Selalunyer aku akan scan dulu rancangan yang nak tengok pada sebelah malamnyer. Kalau menarik aku tunggu (walaupun tengok tak abes), kalo tak, aku tengok gitu-gitu je la. Sebab utama kerana aku nak luangkan masa ngan anak la ofkos sebab dier seharian kat rumah pengasuh. So mase nih je la pun nak manje-manje kan dier (at the same time kalo noty, kene marah gak).
Korang plak camne? Macam kawan-kawan opis, ade yang dah siap-siap booking channel masing-masing. Kalau aku suke sangat ngan rancangan tu, aku record je tu pun tak tau bile mase nak tengok. Hindustan?? Ohh itu sudah lama berlalu. Nak-nak sekarang nih badan asyik letih je, pas solat isyak jer ajak Puteri naik ataih..zzzz dan macam selalu Puteri akan turun naik amik mainan. Aku?? Hajat nak tido awal tak dapat disempurnakan jua..as usual la kan..
Mungkin pembawakan baby dalam perut kot, asyik ngantuk je, letih rase sampai rumah tuh nak je terus baring. Tapi ofkos la mustahil dan sume tuh tak leh diikutkan sangat. Tapi part yang best, time-time nih leh mengada-ngada..eheks!

Love,
Mommy Puteri

Share:

0 comments