Nasi Kerabu Di Pagi Sabtu

Bangun pagi ni terus terpikir nak makan apa. Boringnya makan kat mamak nak-nak baru semalam brekpes kat situ. Nak suh en. Is tapaukan nasi pun rasa macam haishh dah boleh hagak apa rasanya. Iya la balik-balik kakak tu jugak yang masak, yang lain sekejap meniaga sekejap tak. 

Yang sebenarnya aku nak makan kat luar. Hahaha... jadik mari membuat alasan. Elok je laki den keluar dari toilet, terkejut dia tengok aku dah siap.

Aku : "Abang kan ajak gi pasar borong. Sebelum tu kan kate nak makan kat kedai lain pulak. Lupa la tu".
En. Is : "Iye ke? Mane ade"

Boleh pulak dia senyum-senyum. Padahal dia dah masak sangat dah dengan perangai aku. Sebab apa yang aku rasa / mau / terdetik, dia pun mesti dapat tau, dapat rasa benda  yang sama. Orang cakap kalau macam tuh pasangan sehati sejiwa la kan. Hahahaha.... 

Jadinye lepas mandikan afeef marilah keluar brekpes di luar. 


Masuk nih dah kali ketiga pokok ros ni berbunga. Macam tak percaya sebab tangan aku nih memang tak menjadi tanam pokok. Selalunya mesti mati. Tapi kali nih alhamdulillah berbunga. Banyak pulak tu, suka aku. Pokok ros nih hadiah besday aku. Hahaha.. Nak sangat kan fresh flower, haaa amik sekali dengan pokok, tanah, baja, pasu sebagai hadiah besday. Tapi aku suka je. Mungkin umur dah makin menginjak ni, feel dia dah lain. Kot. Tapi kalau bagi handbag ke, rantai emas pun suka jugak aku. Hahahaa.... 

Dalam kete en. Is tanya nak makan nasi kerabu tak? Dah lama tak makan kat Kak Mah Nasi Dagang. Yang kedai baru nih rasanya tak pegi lagi. Rasa aku last kiteorang pegi masa tu kami bertiga aje kot. Takde lagi Sarah ape tah lagi Afeef.



Datang sini mestilah makan nasi kerabu. Tapi sayangnya banyak lauk dah habis. Lauk baru tengah masak. Takpe lah makan aje ape yang ada.



Nasi Dagang untuk si Sarah. Sarah ni bab makanan cerewet sikit. Sayur sikit pun tak makan. Lauk pun dia pilih-pilih jugak. Kalau paksa makan, memang dia takkan makan langsung. Tapi yang pelik tu, kat tadika elok pulak dia makan. Mungkin sebab kawan-kawan pun makan takpun takut cikgu marah. 





 Afeef makan nasi dagang kongsi dengan Sarah. Banyak jugak dia makan. Mood budak nih baik pagi ni. Elok je. Bagus. Tenang mama ayah ko nak makan. 


En. Is tengah menikmati nasi kerabunye. Sedap sangat kot sampai serius nau mukanya.


Wat lek wat peace. Sarah nih kalau nak keluar mesti pakai lipstik mengalahkan aku. Bab melawa memang dia juara.



Iye, kalau korang baca post yang lepas tu, terjawab la sudah persoalan itu. Aku beli scrub mary kay ni. Nama produk nih panjang sangat, yang aku ingat scrub. Pakai seminggu sekali. Jadi mari mencubanya!






















Share:

0 comments